SEO; trefwoordanalyse en concurrentie

SEO; trefwoordanalyse en concurrentie

Geoptimaliseerde teksten zorgen gegarandeerd voor een grotere bezoekersstroom naar uw website. Unieke teksten die in foutloos Nederlands geschreven zijn en ook nog lekker weg lezen worden positief beoordeeld door bezoekers. Wanneer een surfer zich prettig voelt op uw website zal deze eerder geneigd zijn om gebruik te maken van uw diensten of producten. En dat is precies waar het om draait bij uw internetsite; het verkopen van zoveel mogelijk producten en/of diensten. Natuurlijk kan dat alleen als er genoeg potentiële klanten uw website bezoeken. Met SEO-teksten kunt u daar zelf invloed op uitoefenen.

Trefwoordanalyse

Voor veel webmasters is het lastig om goede SEO-teksten te krijgen. Er zijn genoeg tekstschrijvers die de kennis van SEO hebben, maar alleen de kennis van het optimaliseren is niet genoeg. Om daadwerkelijk resultaat te zien tussen de zoekresultaten moeten de juiste trefwoorden geïntegreerd worden in uw teksten. Welke trefwoorden voor u resultaat kunnen opleveren kunt u uitzoeken met een trefwoordanalyse. Met statistiekprogramma’s zoals Onestat of Google Analytics kunt u een overzicht krijgen met de zoekwoorden die gebruikt zijn om op uw website te komen. Het spreekt voor zich dat u met de trefwoorden waarop u het meest gezocht wordt aan de slag moet gaan. Zorg er voor dat de trefwoorden regelmatig terugkomen in uw website en controleer om de paar weken of het beoogde resultaat wordt behaald. Houd in ieder geval goed in de gaten of de mogelijke trefwoorden waarop u gevonden wordt veranderen of hetzelfde blijven. U dient hier namelijk op te blijven anticiperen.

Concurrentie

Sommige statistiekprogramma’s bieden de mogelijkheid om ook een trefwoordanalyse van een andere website te krijgen. Hier kunt u natuurlijk uw voordeel mee doen. Het is immers niet aan te raden om precies dezelfde trefwoorden te gebruiken als een andere website project planning and management. De kans dat u slaagt in uw opzet om hogerop te komen is dan een stuk kleiner dan normaal. Soms is het echter noodzakelijk dat u dezelfde trefwoorden moet gebruiken als de concurrentie, bijvoorbeeld bij vaktermen of specifieke onderwerpen. Probeer in dat geval ook vaste zinsconstructies te maken, zodat u niet alleen op de losse termen gevonden kan worden, maar ook op constructies die bij elkaar passen. Hiermee vergroot u uw bereik onder de potentiële klanten. Net als op veel andere gebieden is het afkijken bij de concurrentie een middel waarmee u uw voordeel kunt doen. Veel succes!