Hoger in google
Hoger in google
google is de meest gebruikte zoekmachine. Als je dus gratis meer bezoekers wilt hebben, is google de manier hiervoor. Het is dus van belang om hoger in google te komen met je website met meerdere zoektermen. Stel er zoeken op het keyword ”fietsen” elke maand 10.000 mensen. En jij staat op positie 1 in google, dan kan je behoorlijk veel bezoekers naar je website krijgen via dit zoekwoord. Sta je niet op de eerste pagina is dat uiteraard veel minder. Hoe vaak klik jij door naar de tweede pagina in google? Bijna nooit toch? Daarom is het van belang dat je hoger in google komt en dus meer gratis bezoekers naar je website krijgt.
Meer relevante bezoekers door hogere posities in google
Op het moment dat je jouw website gaat optimaliseren om hoger in google te komen is het belangrijk om te kijken op welke zoektermen je beter gevonden wilt worden. Als je website gaat over fietsen zoals hier boven al aangegeven, heeft het geen zin om op de eerste pagina te staan op het keyword ”auto”. Maar denk dan aan zoekwoorden als gazelle, fiets, fietsen enz enz. Op deze manier krijgt u relevante bezoekers naar je website en dus potentieele klanten. Want daar draait het uiteindelijk om. Ook is het mogelijk om te denken aan zoektermen die veel sales opleveren. Dit noemen we conversie verhogende zoektermen.
Conversie verhogende zoektermen
Dit zijn zoektermen waarmee je bezoekers op je website krijgt die al een gedachte hebben iets te kopen of op zoek zijn naar informatie om daarna iets te gaan kopen. Om maar in de fietsen branche te blijven zijn dit een aantal voorbeelden van conversie verhogende zoektermen:
- fiets kopen
- fietsen vergelijken
- gazelle fietsen
- goedkope fietsen
Op het moment dat je op deze zoektermen hoog in google staat zullen je verkopen zeker gaan stijgen. Deze mensen hebben al in hun hoofd dat ze een fiets gaan kopen. Komen ze door deze zoektermen te zoeken in google op jouw website waar jij fietsen verkoopt, dan is de kans groot dat ze een fiets bij je kopen.Watch movie online Logan (2017)